مجله تفریحی ، مجله سرگرمی ، تفریحی و سرگرمی ، مجله اینترنتی ، تبلیغات در مجله اینترنتی

آیسام مکان‌یابی مدارس از مأموریت‌های سازمان نوسازی مدارس
شناسه خبر :92730
یکشنبه, 8 جولای 2018
112
 

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: با اشاره به اینکه مکان‌یابی مدارس از دیگر مأموریت‌های سازمان است، گفت: از سوی این سازمان یک کار پژوهشی و نرم افزاری در شرف تدوین است که طی چند ماه آینده آماده و در اختیار ادارات نوسازی مدارس استان‌ها قرار می‌گیرد که در […]


معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: با اشاره به اینکه مکان‌یابی مدارس از دیگر مأموریت‌های سازمان است، گفت: از سوی این سازمان یک کار پژوهشی و نرم افزاری در شرف تدوین است که طی چند ماه آینده آماده و در اختیار ادارات نوسازی مدارس استان‌ها قرار می‌گیرد که در آن وضعیت مدارس موجود از حیث استحکام، متراژ، نوع کاربری و مکان‌یابی مشخص شده است.

به گزارش آیسام و به نقل از ایسنا، داریوش ورناصری امروز در آیین معارفه مدیرکل جدید نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: میانگین سرانه فضای آموزشی در کشور به ازای هر دانش‌آموز 5.18 سانتی‌متر مربع بوده و در چهارمحال و بختیاری حدود 8.7 سانتی‌متر مربع است که از یک استاندارد قابل قبولی برخوردار است اما اگر اقدامات را توقف کنیم سرانه موجود کاهش می‌یابد.

وی گفت: چهارمحال و بختیاری از لحاظ سرانه فضای آموزشی جزء استان‌های خوب کشور است؛ به طوری که در رتبه دوم کشوری قرار دارد.

ورناصری ادامه داد: سرانه موجود و وضعیت فضای آموزشی به تلاش کارکنان این مجموعه ارتباط دارد که امید است تلاش‌ها تداوم یابد و این استان همیشه در رتبه‌های ممتاز کشوری قرار داشته باشد.

وی گفت: فضای آموزشی در هر مکانی ساخته شود خوب است ولی این استان باید به سرانه موجود اکتفا نکند و سرانه فضاهای آموزشی را به سرانه استاندارد دنیا برساند، همچنین این سازمان از لحاظ توزیع اعتبارات برای به حداقل رسیدن مشکلات استان، دریغ نخواهد کرد.

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور کیفیت اجرای پروژه‌ها را از جمله ویژگی‌های اصلی نوسازی مدارس در سطح کشور و استان برشمرد.

وی ساخت و ساز، توسعه، تجهیز، کیفیت، ارتقاء مسائل فنی و آیین‌نامه‌ها را از ماموریت‌های سازمان عنوان و تصریح کرد: یکی از رویکردهای جدید و اصلی این سازمان مدرسه سبز بوده که لازم است کارگروهی در این زمینه در استان تشکیل شود.

ورناصری تاکید کرد: از شاخصه‌های مدارس سبز نوع معماری، وسایل سرمایشی و گرمایشی در مدارس و … است که باید آن‌ شاخصه‌ها را پیش ببریم و به سمت ایجاد مدارس سبز حرکت کنیم.

وی ادامه داد: باید موضوع مکان‌یابی در دستور کار مدیر جدید قرار گیرد زیرا در نوسازی مدارس اگر کارها به خصوص منابع اعتباری که از محل خیرین، ملی و استانی اخذ می‌شود، پیگیری نشوند استان و دانش‌آموزان منابع را از دست خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: از مدیر جدید تقاضا می‌شود تعاملات خود را با استانداری، آموزش و پرورش و فرمانداری افزایش دهد و جلسات کمیته برنامه‌ریزی در استان نیز به صورت ویژه تشکیل شود.

انتهای پیام

گردآوری: مجله تفریحی و سرگرمی آیسام

 
برچسب ها:

هنوز دیدگاهی منتشر نشده است

    با عضویت در کانال تلگرامی ما علاوه بر دریافت خلاصه ای از بهترین خبرها ، ما را حمایت کنید عضویت
    +