0

استودیو IO می‌خواست Hitman‌ به «کوکاکولا» بازی‌های مخفی‌کاری تبدیل شود

استودیو IO می‌خواست Hitman‌ به «کوکاکولا» بازی‌های مخفی‌کاری تبدیل شود

بخشی از کتاب تازه‌ای که در مورد نحوه خلق و توسعه بازی Hitman توسط استودیو IO Interactive منتشر شده؛ جزئیات جالبی در مورد مأمور 47 و انگیزه طراحی هیتمن فاش کرده است. استودیو IO به دنبال آن بوده که بازی هیتمن به «کوکاکولا» بازی‌های مخفی‌کاری تبدیل شود و بتواند استانداردهای تازه‌ای در این ژانر ایجاد کند.
کتاب تاریخ بازی‌های مخفی‌کاری نوشته کرک مک‌‌کئاند (Kirk McKeand) از ژورنالیست‌های ویدیوگیم که جزئیات و تکامل بازی‌های مخفی‌کاری را شرح داده است؛ اطلاعات جالبی در مورد بازی هیتمن منتشر کرده است. یک فصل از این کتاب به جزئیات طراحی مأمور 47 و Hitman اختصاص دارد و فلسفه طراحی آن را شرح داده است. مک‌کئاند می‌گوید که هدف اصلی تیم طراحی، ایجاد یک برند ماندگار بوده که بتوانند همانند کوکاکولا به چشم بیاید.
Janos Flösser از مؤسسان استودیو IO در بخشی از کتاب می‌گوید؟ «اگر در ساحل قدم بزنید و تکه‌ای از یک بطری نوشابه کوکاکولا قدیمی را پیدا کنید و همان تکه‌ای باشد که حرف C روی آن درج شده؛ درجا می‌دانید که این قوطی مربوط به پپسی و دکتر پپر نیست. این قطعاً کوکاکولا است. حتی اگر قوطی از بین رفته باشد؛ بازهم آن را خواهید شناخت و دلیل آن است، آن‌ها کاری کرده‌اند که بتوانید این برند را از هر گوشه‌ای بشناسید».

Hitman کوکاکولا بازی مخفی‌کاری
طبق توضیحات کتاب، اولین المان در طراحی شخصیت مأمور 47، کله‌ی کچل او بوده است تا بتوان او را از هر گوشه و کناری شناخت. در ادامه از یک کت و شلوار یکدست مشکی استفاده شده که در کنار کراوات قرمز و پیراهن سفید به یک الگو برجسته تبدیل شده است. مک‌کئاند در این مورد نوشت: «تیم طراحی به‌طور مستقیم از بطری کوکاکولا الهام گرفت و بارکد مشخصی در پشت سر شخصیت قرار دارد. این طراحی بعدها با سلاح‌های مخصوص مانند کابل عایق و تفنگ دوگانه تکمیل شد».

بقیه فصل به‌دشواری طراحی دومین بازی Hitman می‌پردازد. از آنجایی که نیاز به سیستم ذخیره کردن میان مرحله‌ای وجود داشت؛ تیم توسعه‌دهنده مجبور به دست‌کاری موتور بازی می‌شود. این دست‌کاری کار دشواری بوده است و سیستم ذخیره کردن هیتمن، یکی از چالش‌هایی ابتدایی عنوان شده است. طبق توضیحات کتاب، کدنویسی این سیستم قرار بوده دو سال طول بکشد؛ اما در نهایت توسعه آن شش سال زمان می‌برد.در این زمان بود که استودیو IO توسط Eidos خریده شد و در نهایت به بخشی از اسکوئر انیکس تبدیل شد.
کتاب تاریخ بازی مخفی کاری قرار است در ماه اکتبر امسال توسط انتشارات Pen & Sword منتشر شود. این کتاب به عناوین مخفی‌کاری مختلف از جمله بازی‌های استودیو آرکین می‌پردازد. امکان پیش‌خرید این کتاب فراهم شده است.
منبع: VG247

منبع خبر : پارسی گیمز

مجله اینترنتی آیسام مرجع اخبار بازی های رایانه ای

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاهده بیشتر